17 September 2011

Liku -Liku Hidup "chewahhh"~~


salam sahabat,

Blog ni bukan takat kate dah berabuk...ibarat kalo org jumpe barang dalam almari lame amik barang dalam almari tu ...kira tepuk2 brang tu boleh sampai terbatuk2 laa...punye la lamenye blogni di tinggalkan begitu saja,..disaat korang bace N3 ni...aku dah pon berenti keje...huhu...N3 yg bertarikh 20 june kat bawah tu aku tulis sebelom aku dpt keje...aku dah benti pon baru aku dapat tulis N3 ni..

Actly,aku pon dh x ingat bile aku anta resume...yg pasti nye ke KL...aku anta 2 resume...tbe2 salah satu dari 2 ni panggil interview. Jawatan Admin. aku dipanggil temuduga pada 27.7.2011...pada hari yg same aku dh pon dapat keje kat kuantan as Kerani ....adehh...nak x nk aku g jugak la interview kat Cyberjaya..aku ingat kat KL ...huuhu...malas la cite camne aku ke sane...ade la dugaan jugak tapi x yah nk melalut sngt...straight fwd je la kan .....

Dipendekkan cerita ...aku dapat keje Admin...serta merta kat company tu ...xyah sebut la company ape..."@#$Z%6" aku kene keje serta merta ...dgn xde baju ape seme sebb org yg aku nk gantikan tu dah nk benti.so aku kene jadi fast learner la kan...giler ar ...aku ngn xde umah sewa nye terpakse la tumpang umah mmber .naseb baik ade mmbr ..tq 2 "jai" sbb ssh2 krn aku. Lucky jugak la aku ni ade kwn yg baik mcm Hasmahani....nk temankan aku g interview...bawak aku beli ehem2 kat alamanda lak tu sebb nk kene keje terus esoknye...terima kaseh sngt la jasa ko Allah je boleh balas. amin.

Ermmm dari mula aku keje sampai ari last..."AKU TENTION" aku x tahu ape kene ngan company tu x pandai langsung nk jage pekerja...suh aku jage kebajikan pekerja...maklumla "HR EXEC" kononnye..tapi kebajikan aku xde sape nk jage...maafla aku nk guna ayat jahat sikit x tahan dh ni "cam shial dowh" ...workload aku banyk giler...aku kene wat keje untuk 3 org punye keje...giler ...rase cam nak mampos. manager aku boleh cakap " Fiza tu x bayak keje pon sebenarnye,..cume dier x tulis ape dier buat" perghhh menyirap dowh...aku nk tulis pon xsempat...wei...cantek sikit mulot ko!ko tahu ape?...satu ape aku buat pon ko x tahu kan.!!!lagi mahu cakap banyak ...nak buat id card yg senang pon ko kecoh satu ofis kan...???

aku banyak kali dah mintak + org...so aku boleh keje same ngan staff sorang lagi...boleh la back up2..aku siap mintak tolong ngn manager aku ...tolong la aku dh x tahn ni ...+ la sorang lagi...tolong aku buat keje yg berlambak giler ni..dier boleh cakp " u x tolong diri u ,mcm mne i nk tolong u ...u tlong diri u dlu baru i tolong u ..." aku dendam dgn ayat tu...shial la kau!!!! dier suh senarai kan ape aku buat hari,ape yg x siap ...pastu bg kat dier..aku tulis tunjuk kat ko.. ko x nk tgk kan ...cam haram....nak CUT COST sangat kan...xnk amik org...ha ...ari last sebelum raye aku demam teruk ...g klinik dpt mc 2 hari....dier sms aku.."u need to come to office tmrow..after everthing settle u can go home" taik ko...kalo aku dtg keje kompem aku x balik2 sampai ptg..ko balik dulu baru aku balik kan....geram je aku nk terajang muka ko...eeee...

aku keje !tapi aku x happy langsung...pg keje nk ngis...balik keje nk ngis...aku citer aku tension kat staff g baik ngn aku tu ...aku kene marah plak ngn manager aku...abih aku nk cite kat sape lagi yg tahu aku tention..ko bodo ke ape ?? lame2 aku boleh masuk tnjung rambutan ...nk bercerita kene marah...nk mintak + org ..org xnk dgr..mc, suh dtg keje..aku nk cuti pon siap kene sound " selagi u x siap keje u ..u jgn nk mandai2 cuti ye " shit mannn...masalah nye keje aku mmg x kan siap..sampai bile2 pon...sbb tu la aku mintak + org ...boleh back up2.. kalo nk harapkan ko ...mmg ko x tahu ape la...sebb tu ko takot sngt aku nk cuti..bodo...!

ermm sampai sini dulu...dah banyak dah aku buat dosa ni...adoi...semoga ALLAH melindungi org2 yg teraniaya cam aku ni...& memberikan rezeki yg terbaik untuk aku....aminn....

~ Semoga Fiza dimurahkan rezeki & dikurniakan pekerjaan yg sesuai untuknye amin..~

No comments: