15 January 2011

DYSLEXIA

salam...

x tahu nk tulis ape sebenarnye,tapi yg pasti aku nk cakap pasal adek aku...yg aku bg tahu semlam..adek aku ni disahkan DYSLEXIA...tahu ke ape DYSLEXIA?? pagi td aku pg sekolah DYSLEXIA utk wat assessment pd adek aku ..betol ke x dier ni DYSLEXIA...dah dapat keputusan ..org DYSLEXIA ni ...care dier berpikir x same ngan org lain berpk..kesian la plak...cekgu kate dier ade masalah eyes tracking,..bermakna ape yg dier tgk ...dier x fokus...erm betol la tu ...uhuk :( ..dier xkenal vokal OR konsonan.. huruf yg dier tgk tu terbalik ...macam b & d & p dier x boleh nk beza.. kesian dier....dier eja cawan kat mulut..dah betol..bila tulis dah jadi caman la lak...adoyai,...bila dah jadi cam tu susah la bg dier...jam xreti tgk...duit x reti kira..dier normal ..tapi pemikiran dier yg terbalik....tapi kelebihan adek aku ni...dier mempunyai ingatan yg sangat kuat,even banjir besar yg jadi kat umah aku dulu mase dier 1 tahun pon dier ingat...arwah aki yg meninggal n macam mane arwah aki sakit mase dier umur 3 tahun pon dier ingat ....fuh mmg marvelous ar...padahal budak besor tu mane tahu ape...erm...result nye adek aku start masuk pemulihan la kat sekolah 2 selama 3 bulan start bulan 2 ni..dier x sekolah la kat sekolah biase dah selama 3 bulan n tgk progress dier cam ne...harap2 ALLAH bantu la adek ku itu..

2 comments:

Anonymous said...

smga dipermudahkan..

fizazbd said...

terima kaseh...huhu :(